article
Documentaries Documentare, Film, Interviews Interviu

islamul clujean

Pentru ultimul mini documentar pe care l-am făcut am găsit ceva ce multă lume nu cunoaşte, chiar dacă locuieşte în Cluj Napoca. Mă refer la moscheea din Cluj şi la comunitatea musulmană. Prima oară când am fost, am fost îndrumat la un domn, care a fost de acord să îl filmez pe dânsul şi în interiorul moscheei. Era posibil ca el să nu fie în oraş la data filmării, aşa că m-a lăsat cu altcineva, un alt domn de la moschee. Acesta a povestit cu mine şi a fost destul de dezamăgit, în comparaţie cu ce fel de film credea el că fac. Se aştepta să fie mult mai dur sau complex, dar i-am explicat că nu doream să mă adâncesc prea tare, eu însumi necunoscând prea multe despre islam. A fost, ca şi filmul, o introducere în islam.

În primul rând am aflat că este corect să spun “comunitatea musulmană”, nu “comunitatea arabă”. În lume, mi-a explicat domnul administrator al moscheei, numai 20% dintre arabi sunt şi musulmani. Alt lucru pe care nu îl ştiam este că în Indonezia 90% din populaţie este de religie islamică.

Apoi am mers şi am filmat chiar în simpla sală de rugăciune. În moschee, femeile şi bărbaţii se roagă separat, dintr-un motiv mai logic decât cel pentru care în creştinismul ortodox femeile stau pe stânga iar bărbaţii pe dreapta. Mi-a povestit o mulţime de lucruri, chiar dacă i s-au părut neimportante, cum ar fi că islamul are cinci principii de bază, pe care mi le-a prezentat pe scurt.

În afară de generalităţi (foarte interesante de altfel), mi-a povestit că el însuşi s-a convertit acum câţiva ani la islam. Aşa a apărut o întreagă poveste nouă, oglindită şi pe scurt în film. Atunci mi-a explicat ce e nevoie să faci ca să te converteşti la islam.

Mă simt destul de mulţumit cu documentarul – interviu, şi sper că o să mai fac un film mult mai ca lumea în viitor. Până atunci, o să mai citesc din Coran (în română) şi o să aflu mai multe despre această societate, sper chiar de la sursă.
Acum să vedem ce o să spună profesorul meu de film, o dilemă care nu mai pare aşa mare. Fotografiile pe care le-am făcut nu le public încă pe site

About Iosif

CD Iosif Trif takes interest in developing creative works as well as studying the impact works of art and cultural products have on people at both a personal and group level.

Discussion

No comments yet.

Discussions & Opinions

Please write your email address to subscribe to my blog and receive notifications of new posts by email.
Apasati aici pentru a va abona la acest blog.

Join 118 other followers

Inside Brumărel

Archive

Credo

Men give away nothing so liberally as their advice (Francois de la Rouchefoucauld)

2008- 2016 All rights reserved

Protected by Copyscape Web Plagiarism FinderUnauthorized use and/or duplication of this material without express and written permission from this blog’s author/owner is strictly prohibited.
