article
Documentaries Documentare, Interviews Interviu

Ce face un astronom?

Pentru un examen la facultate am avut de făcut un interviu cu o persoană care face ceva interesant şi pe care trebuie să o prezentăm. Pentru că nu avem nici cunoştinţe la Cluj Napoca, nici cunoscuţi interesanţi la dispoziţie, am făcut un lucru care încă îmi place, anume acela de a căuta oameni. M-am hotărât până la urmă să merg la Observatorul Astronomic să fac un nterviu cu cineva de acolo. Am fost direcţionat la dl Liviu Mircea, astronom care lucrează în observator. Am avut destule dificultăţi de a realiza filmul, din fericire domnul astronom a fost foarte prietenos şi deschis. E mai greu când faci un film singur, oricât de simplu ar fi decât atunci când mai ai pe cineva alături. Cum ziceam într-un film despre mine, “nu trebuie să treci singur prin viaţă”. Când lucrezi singur trebuie să te ocupi şi de relaţia cu omul, şi de interviu, şi de filmat şi de montat.
În fine, până la urmă am reuşit într-o seară să fac interviul.
Astronomul, un om pe care abia îl cunoscusem, a povestit foarte multe pentru cameră, dar şi pentru mine. Mi-a povestit despre activitatea sa, despre cum cercetează religia ca o particularitate a ştiinţei, despre ce se întâmplă la Observator şi cum se lucrează. Mi-a făcut turul Observatorului şi mi-a arătat de la cele mai vechi modele de telescoape la cele mai performante. Am urcat şi în cele două cupole.
Fiind un interviu în care am vrut să aflu lucruri care mă interesează şi pe mine, dar cred că şi pe alţii, i-am adresat şi curiozităţile mele. Despre extratereştrii, despre sfârşitul lumii şi despre obsesia mondială despre anul 2012. Mi-a povestit ce crede el, ce se cercetează şi ce se poate spune despre viitorul pământului deocamdată.
Ceea ce era interesant este că 2009 este anul internaţional al astronomiei, deci interviul a fost în temă.
Povestind de toate cele trei interviuri pe care le-am făcut, toate trei legate într-un fel sau altul de religie, (muzicianul nevăzător care îi cânta lui Dumnezeu, astronomul care încearcă să explice religia şi islamul ardelean) am tras concluzia că dacă vrei să afli ceva, atunci trebuie tu să cercetezi, să te documentezi şi să tragi concluzii. Şi într-un fel ăsta este rolul oamenilor mai mari ca mine, să îmi spună lucruri. Rolul meu este să le dau mai departe.
Oare ceinterviuri- documentar o să mai fac?

About Iosif

CD Iosif Trif takes interest in developing creative works as well as studying the impact works of art and cultural products have on people at both a personal and group level.

Discussion

No comments yet.

Discussions & Opinions

Please write your email address to subscribe to my blog and receive notifications of new posts by email.
Apasati aici pentru a va abona la acest blog.

Join 118 other followers

Inside Brumărel

Archive

Credo

Men give away nothing so liberally as their advice (Francois de la Rouchefoucauld)

2008- 2016 All rights reserved

Protected by Copyscape Web Plagiarism FinderUnauthorized use and/or duplication of this material without express and written permission from this blog’s author/owner is strictly prohibited.
