article
Art Arte, Documentaries Documentare, Film, Interviews Interviu, Society & Culture

Degeaba e interesant, dacă nu e frumos ambalat

Egalitatea serilor lasă de dorit, dat fiind că se apropie vara şi lumina serii este tot mai multă. Maci mulţi au apărut în grădina casei în care locuiesc acum, şi vremea este bizară.
Dat fiind că am avut multe teme de făcut pentru şcoală, am avut multe de pregătit şi făcut.
Am făcut un fel de scurt metraj, pe care eu l-am scris, despre care nu ştiu încă ce să spun. Una din teme cerea să facem un reportaj despre un om aparte, aşa că am făcut o idee care mi-a venit destul de spontan în timp ce mă plimbam prin Braşov. Toţi locuitorii “oraşului albastru ” (cum îi spun unii), îl ştiu pe Roberto, drept omul cu ochelari verzi ce deţine magazinul de antichităţi de pe strada Hirscher. Cine nu îl ştie, îl cunoaşte din articole. Omul a fost amabil şi mi-a permis să fac un reportaj despre el. A doua zi am venit cu camera. L-am aşezat cu o terasă în spate, pentru că îl deranja soarele, şi a început să răspundă la prima întrebare, cu o propoziţie de tipul “Eu nu mai dau interviuri”. Atunci pentru ce mai eram acolo? m-am întrebat eu. Apoi, a fost amabil şi mi-a spus că mă ajută dat fiind că nu o fac pentru o publicaţie comercială. Am zis că bine şi interivul a constat în el povestindu-mi cum nu vinde nimic. Într-adevăr şocant. Bine, mai puţin şocant decât pare, dat fiind că nici eu nu am cunoscut pe cineva care să cumpere de acolo ceva, cu toate că mulţi curioşi scot capetele. Într-adevăr, pe acolo trec multe doamne care întreabă cât costă ceva, după care îi spun celei cu care se plimbă cum ele au acasă multe din alea şi că ar putea face o tonă de bani dacă le-ar da la antichităţi. Dar lucrurile nu stau aşa. Nu orice obiect vechi e valoros, cu toate că eu aş completa că cele mai multe obiecte vechi au valoare sentimentală măcar pentru unii. Apoi am făcut cunoştinţă, vine vorba, cu chelnării de la terase, cu care vorbeşte Roberto toată ziua, care la rânndul lor nu fac nimic. Cam aşa arată totul, asta am încercat să transmit şi în film. Dar, cu toate că avem filmări frumoase cu oraşul Braşov, filmul nu a trecut şi astfel am fost trimis în lume în căutarea unui subiect nou. În multe momente mi-aş dori să fiu şi operator, dar îmi dau seama că dacă aş fi, aş deveni altcineva. Îmi pare rău că dezamăgesc.
Oricum, înapoi la Cluj am participat la un workshop, atelier în română, organizat de Kodak. Din nou, am fost personajul, am scris o zi întragă la maşină pentru filmări pe peliculă. A ajuns în ziar, în ziarul TIFF- ului o poză cu participanţii. Cu toate că lumea merge în masă la TIFF, eu am tot văzut filme pe care le-am amânat de văzut pentru cursul de istoria filmului. Despre unele, mă gândesc să şi scriu. Astăzi eram în piaţă, la un magazin, unde am văzut un ziar pe jos. Era un articol despre un coleg de-ai mei, din anii mai mari, care participa cu un film la festival. Ziarul era plin de mizerie de la legume sau fructe şi călcat în picioare de toată lumea. Te face să îţi pui întrebări. Aşa, s-a mai încheiat un timp de poze, oameni şi şcoală.

About Iosif

CD Iosif Trif takes interest in developing creative works as well as studying the impact works of art and cultural products have on people at both a personal and group level.

Discussion

No comments yet.

Discussions & Opinions

Please write your email address to subscribe to my blog and receive notifications of new posts by email.
Apasati aici pentru a va abona la acest blog.

Join 118 other followers

Inside Brumărel

Archive

Credo

Men give away nothing so liberally as their advice (Francois de la Rouchefoucauld)

2008- 2016 All rights reserved

Protected by Copyscape Web Plagiarism FinderUnauthorized use and/or duplication of this material without express and written permission from this blog’s author/owner is strictly prohibited.
