article
Art Arte, Spectacole, Theater Teatru

Am obosit la festival

Probabil că aproape orice festival din lumea mare ar fi bucuros să beneficieze de un slogan de genul “nu încercaţi să participaţi la tot”, ca subtitlu underground. În fond, orice festival e făcut cu multe activităţi paralele pentru toate genurile de public. Astfel se face că zilele acestea la Cluj s-a desfăşurat aşa numita Galactoria, serbarea de vreo şapte zile a studenţilor din anii terminali de la facultatea mea. O idee bună, pusă în practică destul de bine. Numai că a picat în săptămâna de sesiune, în care toată lumea era agăţată în proiecte şi examene şi parcă ar fi avut anumite sentimente de ruşine să meargă toată ziua la festival. Vine vorba. Din păcate, nu poţi să ajungi la tot, ca la orice festival. Mai ales că, o altă parte proastă a festivalelor, sunt atâta de multe încât rişti să uiţi a doua zi tot ce ai văzut în prima. Aşa că m-am hotărât să merg şi la teatru, şi la film. La teatru, la o piesă de Alexa Băcanu (absolventă a facutlăţii mi se pare) a fost destul de multă lume, ceea ce a fost un lucru bun, dat fiind că spectacolul a fost chiar reuşit şi te-a ţinut interesat până la sfârşit. Apoi, la alte piese, sala a fost prea plină, au închis lumea afară. La film însă, bătea vântul. Un surprinzător unu- zero pentru teatru.

În ciuda căldurii, a doua zi la sala de teatru era din nou plin. Mors vincit Amor sau năbădăile amorului era piesa pe care venise lumea să o vadă. Şi cu toate că s-au aşteptat să fie răcoare înăuntru, n-a fost. Un spectacol de comedia dell arte chiar bun, cu toate că era un colaj de scene. E ciudat cum ne plac încă aceste personaje, chiar şi după toate formele de cultură prin care am trecut, şi lucrurile cu care ne-am obişnuit. Un pic vulgar pe alocuri, dar nu de ieşit din sală, cum se întâmplă în Braşov.
Nu am obosit, dar nici n-am îndrăznit să merg la conferinţă, după experienţe de gradul 3 prin care am trecut cu alte ocazii.
Mai sunt zile de festival, şi sper să mă mai găsesc printre publicul de teatru şi film (mai mult film ca să balansez scorul- glumesc).

About Iosif

CD Iosif Trif takes interest in developing creative works as well as studying the impact works of art and cultural products have on people at both a personal and group level.

Discussion

One thought on “Am obosit la festival

  1. Surprinzător de bine scris ! Adică extrem de bine scris.

    Posted by blogideologic | 12/06/2010, 16:03

Discussions & Opinions

Please write your email address to subscribe to my blog and receive notifications of new posts by email.
Apasati aici pentru a va abona la acest blog.

Join 118 other followers

Inside Brumărel

Archive

Credo

Men give away nothing so liberally as their advice (Francois de la Rouchefoucauld)

2008- 2016 All rights reserved

Protected by Copyscape Web Plagiarism FinderUnauthorized use and/or duplication of this material without express and written permission from this blog’s author/owner is strictly prohibited.
