article
Messages Mesaje

De 1 decembrie la Bucuresti

Candelabru CPRomânia are ca zi națională data de 1 decembrie, sărbătorită după 1 decembrie 1918. De obicei se pregătesc parade și spectacole și se organizează tot felul de evenimente. Dat fiind că am fost în București anul acesta de 1decembrie, am decis să nu mă duc la paradă, cu toate că am înțeles că a fost foarte scumpă și bănuiesc că elaborată, ci la unul din simbolurile României, Casa Poporului.

De obicei, în Brașov festivitățile sunt mult mai mici și lumea petrece ziua națională în casă.

Am decis să merg în București la Casa Poporului, o clădire începută dar nu și finalizată de Ceaușescu și care este incontestabil cea mai mare construcție din România. Se spune că această clădire este atâta de mare încât se vede și de pe lună, dar nu știu dacă sunt prea mulți oameni care să poată să confirme 100% acest lucru. Nu știu dacă aș fi de acord să mă duc să văd.

Ei bine, despre Casa Poporului sau Palatul Parlamentului nu sunt multe de zis, pe câte sunt de arătat. Este făcută numai cu materiale din România și chiar dacă la început nu te impresionează, o va face curând. Sălile sunt absolut fascinante și deja m-am gândit cum aș împărți spațiul dacă aș locui acolo.

Am vizitat sala de plen a Camerei Deputaților (sau ceva cu deputați oricum) și încă niște săli din jur, la fel de frumoase. Apoi am văzut o expoziție oranizată de căile ferate chineze, pentru a avea o experiență destul de comunistă overall. Nu știu dacă Partidul Comunist din China seamănă cu ceea ce era PCR în România, dar astea toate sunt destul de departe de mine.

Am mai văzut și cu altă ocazie Casa Poporului, și de data aceasta nu mi-a plăcut mai puțin.

Cu toate că am stat mult la coadă, nu a fost un dezastru dat fiind că a fost bine organizat și păzit, așa că s-a evitat haosul pe care îl anticipam.

Este interesant cum România a trecut de la o Zi Națională de vară la una care ne adaugă o zi liberă în decembrie.

Eu sper, dacă ar fi să fac o urare României, că lucrurile vor începe să se clarifice și pentru țara noastră, sau cel puțin să se diversifice… nu știu exact. Este destul de greu să urezi ceva unei țări, e totuși o țară, iar țara e compusă din oameni, fiecare cu aportul și cu acțiunile și emoțiile sale.

Pe curând,

I

 

About Iosif

CD Iosif Trif takes interest in developing creative works as well as studying the impact works of art and cultural products have on people at both a personal and group level.

Discussion

No comments yet.

Discussions & Opinions

Please write your email address to subscribe to my blog and receive notifications of new posts by email.
Apasati aici pentru a va abona la acest blog.

Join 118 other followers

Inside Brumărel

Archive

Credo

Men give away nothing so liberally as their advice (Francois de la Rouchefoucauld)

2008- 2016 All rights reserved

Protected by Copyscape Web Plagiarism FinderUnauthorized use and/or duplication of this material without express and written permission from this blog’s author/owner is strictly prohibited.
