article
Editor`s Letters, Humanism

Târgul de sărbători din București (și nu numai)

De ceva vreme încoace, în România an după an se organizează târguri de Crăciun care în general își deschid porțile odată cu sărbătoarea de Moș Nicolae. Cred că majoritatea orașelor mari organizează așa ceva, mai ales cele în care influența occidentală este mai mare. Nu știu dacă mai demult se făcea așa ceva. Când spun mai demult mă refer la anii comuniști ai României.

Înainte de a organiza aceste târguri se punea un brad și se împodobea, iar uneori podoabele erau tematice, având ca temă elemente gen Orange, sau dialog cum se numea atunci. Era un lucru interesant pentru o țară care nu mai văzuse capitalism.

Oricum, târgurile de influență germană sunt acum ceva destul de comun și aprinderea luminilor strânge o mulțime de oameni. Nu cred că am fost vreodată la o astfel de aprindere de lumini, dar am văzut luminile după ce s-au aprins. Din păcate, luminile nu numai că par a fi mai slabe în fiecare an în Brașov, ci par a fi reciclate. Parcă nu este complet.

Anul acesta însă, fiind la București, am apucat să văd luminile din capitală înainte de a le vedea pe cele din orașul de la poalele Tâmpei, pe care nu le-am văzut încă. Am fost destul de neplăcut surprins de iluminatul din Bucureși. ca și în Brașov, parcă cineva a luat o mulțime de șiruri luminoase și le-a aruncat peste tot ca un năvod. Parcă mă așteptam să văd un design. E bine că e mai lumină pe stradă, dar conceptul lipsește cu desăvârșire.

Apoi este târgul de iarnă sau cum se numește. Am fost și eu pe la cel din București și nu mă pot hotărâ ce cred despre el. Asta pentru că nu este dus până la capăt. Este ceva văzut prin Austria și Germania și imitat atât cât se poate.

Chiar înainte de începerea vacanței am avut un curs la facultate, la care am discutat despre cum japonezii au preluat formele artei chinezești dar nu le-a ieșit la fel de bine pentru că nu au preluat și conținutul mental, filosofic dacă vreți. Arta japoneză a căpătat valoare și finețe abia când a fost îmbibată în gândire și mentalitate japoneză. Mi se pare că același lucru se întâmplă și aici. Românii ar trebui să își deschidă mintea colectivă și să proiecteze ce e în ea în tot ceea ce fac, nu numai în târguri de Crăciun. Atunci totul se va completa și va căpăta volumul de care are nevoie.

Eu cred că românii, atât în cultură și artă cât și în orice alt domeniu ar avea de câștigat dacă ar fi true to themselves. Nu e nimic grești în a avea modele, dar să încerci să imiți cu disperare ceva parcă nu e așa… autentic. După părerea mea, autenticitatea este o valoare pe care eu o consider primordială și pe care încerc să o utilizez ca și principiu estetic.

Am fost de două ori pe la târg: odată după ce am căutat un magazin Orange vreo oră, și odată într-o seară, însă am cam uitat contextul. Am făcut niște poze și sunt curios să aud ce crede lumea despre târgurile de Crăciun din România.

Iosif

About Iosif

CD Iosif Trif takes interest in developing creative works as well as studying the impact works of art and cultural products have on people at both a personal and group level.

Discussion

No comments yet.

Discussions & Opinions

Please write your email address to subscribe to my blog and receive notifications of new posts by email.
Apasati aici pentru a va abona la acest blog.

Join 118 other followers

Inside Brumărel

Archive

Credo

Men give away nothing so liberally as their advice (Francois de la Rouchefoucauld)

2008- 2016 All rights reserved

Protected by Copyscape Web Plagiarism FinderUnauthorized use and/or duplication of this material without express and written permission from this blog’s author/owner is strictly prohibited.
